مروری بر جنس اسنکبیل (Calligonum) در ایران

author

Abstract:

بر پایه تجریبات بلند مدت شامل مطالعات هرباریومی و مشاهدات صحرایی, مروری بر جنس Calligonumدر ایران صورت گرفته است. در این مقاله تعداد 23 گونه از ایران شناسایی می‌شود، که گونه C. molle Litw.  به طور مشکوک است و نیاز به مطالعه بیشتری دارد. کلید شناسایی گونه‌ها و شرح یک گونه جدید به نام   C. alatosetosum Maassoumi & Kazempour نوشته می‌شود. گزارش قبلی گونه C. tetrapterum Jaub. & Spach  از ایران تایید نمی‌گردد.

Upgrade to premium to download articles

Sign up to access the full text

Already have an account?login

similar resources

مروری بر جنس اسنکبیل (calligonum) در ایران

بر پایه تجریبات بلند مدت شامل مطالعات هرباریومی و مشاهدات صحرایی, مروری بر جنس calligonumدر ایران صورت گرفته است. در این مقاله تعداد 23 گونه از ایران شناسایی می شود، که گونه c. molle litw.  به طور مشکوک است و نیاز به مطالعه بیشتری دارد. کلید شناسایی گونه ها و شرح یک گونه جدید به نام   c. alatosetosum maassoumi & kazempour نوشته می شود. گزارش قبلی گونه c. tetrapterum jaub. & spach  از ای...

full text

گزارش جدید از جنس Calligonum L. در ایران

با مشاهده و شناسایی نمونه‌های هرباریوم مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی، گونه C. eriopodum Bunge شناسایی و در اینجا به عنوان گزارش جدید از استان خراسان جنوبی منطقه زیرکوه قاین برای ایران معرفی می‌گردد. این گونه از نظر صفات تاکزونومی با همه گونه‌های Calligonum در ایران تفاوت دارد.

full text

گونه جدیدی از جنس .Calligonum L در ایران

گونه  Calligonum spinosetosum به عنوان گونه بومی و جدید از استان اصفهانن، بیابانهای  شمال آران و بیدگل نامگذاری و معرفی می‌گردد . این گونه  با همه گونه های ایرانی با داشتن تارهای میوه سوزنی، دوشاخه با حدود 6 میلی متر طول متمایز می گردد.

full text

گونه جدیدی از جنس .calligonum l در ایران

گونه  calligonum spinosetosum به عنوان گونه بومی و جدید از استان اصفهانن، بیابانهای  شمال آران و بیدگل نامگذاری و معرفی می گردد . این گونه  با همه گونه های ایرانی با داشتن تارهای میوه سوزنی، دوشاخه با حدود 6 میلی متر طول متمایز می گردد.

full text

مروری بر تاکسونومی جنس roemeria در ایران

در این پژوهش، موقعیت تاکسونومیک جنس roemeria متعلق به تیره خشخاش در ایران مورد بازنگری قرار گرفت. مطالعه نمونه های جمع آوری شده و هرباریومی، منجر به معرفی دو آرایه جدید به نام هایr. hybrida subsp. maculata  وr. refracta var. alba گردید. همچنین، پنج مترادف سازی به شرح زیر انجام شد:r. refracta var. albomarginata  وr. refracta subsp. occidentalis به عنوان مترادف های r. refracta var. refracta و r. ...

full text

گزارش جدید از جنس calligonum l. در ایران

با مشاهده و شناسایی نمونه های هرباریوم مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی، گونه c. eriopodum bunge شناسایی و در اینجا به عنوان گزارش جدید از استان خراسان جنوبی منطقه زیرکوه قاین برای ایران معرفی می گردد. این گونه از نظر صفات تاکزونومی با همه گونه های calligonum در ایران تفاوت دارد.

full text

My Resources

Save resource for easier access later

Save to my library Already added to my library

{@ msg_add @}


Journal title

volume 17  issue 1

pages  43- 54

publication date 2011-06-22

By following a journal you will be notified via email when a new issue of this journal is published.

Hosted on Doprax cloud platform doprax.com

copyright © 2015-2023